Wednesday, January 19, 2011

Cita-cita nk jadi lawyer, nk jadi nurse.....tp......setapak lagi nk jadi Cikgu!!!


"Apa cite2 kamu?"....ha...soalan ni biase ditanye bile hari pertama kat sekolah xpun time cikgu praktikum masuk....huhuhu..."doktor!", "arkitek..." "suri rumah.." pun ade...huhuhu... tp aku nk jadi lawyer......nk jadi nurse..... nk jadi lawyer sebb alu memg byk ckp......huhuu....keje nk bgaduh je.....(lg2 dgn yg len fahaman) hoho... 



nurse??? ha...sebb nurse sume cantik2....(pempuan sume nk jd cantik) pakai baju putih....suci...kemas je....sejuk la mate memandang.....heeee..leh kate dlm imaginasi time tu...nurse ni cute!cun!heeee

Nurse leh cucuk org..huhuhuu...

ha....tp cite2 mase kecik....skang...aku setapak lagi nk jadi cikgu.....ade lg 2thun baki lg nk menggenggam segulung ijazah...(Insyaallah)...Tp sebelum ke tahap ni...... mase lepas dpt result SPM.... xtau nk g mane.... mcm2 mohon......berbekalkan keptusan yang ada...hmmmm....tp xde rezeki....sementara tgu mane tawaran...masuk Form 6...Best!!! sbb pakai baju skolah balik...hehehe(sivik tu)... ha...tibe2 dpt paggilan temudaga INSTITU PERGURUAN.... xingat bape ariblan...tp hari selasa... aku ngan mak... g ke KL (IPG Kampus Bahasa Melayu) awl2 pg...masih ingt lg time tu....air muka mak.....(nampak bahagia)...senyuman sentiasa temankan mak sepanjang aku temu duga....Gabra!!! heee.... jumpe dgn amal selaku classmate skang ni....=)(satu bilik temuduga)... hmm...then..lepas dh menjalani temu duga....aku  tawakal je....hope dpt...... mase kat form6...hati dh makin dekat, seronok dh belaja....walaupun kawan yg lain sume dh g smbung study kat Universiti.... hmmm....Tibe2...satu malam yg indah...aku pun check la keputusan interview...Yeay!!!Alhamdulillah...mak!!!Along dapat...hehehehe...mak happy sangat...=) (terima kasih mak).... Ya Allah sangat bersyukur dgn apa yg aku dpt...Program Ijazah Sarjana Muda Pengajian Melayu (BM/PJ.PSV)... Bye Form6.....=(  Keputusan ...INSTITUT PERGURUAN IPOH, HULU KINTA...best ke???

************************


Selamat datang....(^_^*)

Kehidupan di IPG...hari pertama mendaftar....aku ditemani mak, jia(adik bongsu),makndak dengan pakndak....pg2 dh bertolak....pejalanan dlam mase 2 jam....smpai...kena beratur panjang untuk pendaftaran.....ramai btul..... seminggu orientasi....First roomate aku...Hana(G1) ....roomate yg baek.....=) kehidupan diteruskan.......Semakin menyesuaikan diri dengan suasana IPG.......Roomate tukar mase semester 2(foundation) nurul izzzati...sampai skang die masih roomateku!!!!
Nurul Izzati...heeee...rumate(^_^*)

ha...mcm pengalaman kat IPG Ipoh ni.....sedih ade, suka ade, pening ade, blur ade, gelak ade...aihh...sume adela....huhuhu....sampai la skang...jiwa seorang guru tu memg dh meresap jauuuuuuuhhh!dlm hati ni.....I proud to be a teacher....(^_^*)v.... 


"Cikgu cantik x...?"..."cantik.." sambil tundukkan kepala...heee

Ha...lukis-lukis..


Pengalaman berasaskan sekolah...

Pewaris ilmu.....



Saya bangga menjadi guru Bahasa Melayu.....

**********
Terima Kasih Mak, Abah...Adik2...
Kerana kalian....Along berada di sini..

No comments:

Post a Comment